пʼятницю, 31 серпня 2018 р.

Як я робила біометричний закордонний паспорт в Томаківці

Хочу поділитися власним досвідом про те, як я робила собі біометричний закордонний паспорт в смт. Томаківці Дніпропетровської обл.


Перший етап - реєстрація в електронній черзі

Все почалося з електронної реєстрації на сайті Державної міграційної служби України (далі - ДМСУ) https://dmsu.gov.ua/. Так як вдень зареєструватися неможливо, тому що вільних місць ніколи немає, мені довелося робити це вночі. 

Як люди чекають 12-ту ночі, коли зустрічають Новий рік, так я чекала опівночі тільки в звичайний день в липні. О 12 годині ночі відкривається електронна черга на прийомний день через два тижні. Складність ще в тому, що заходячи на сайт ДМСУ на сторінку електронної черги ближче до півночі, вона дуже перевантажена. Мені вдалося просунутися в процесі бронювання електронної черги на закордонний паспорт десь з сьомої чи восьмої спроби (!). І, повірте, це ще непоганий результат!

Ось так дочекавшись 12 години ночі, відкрилася реєстрація на електронну чергу. Звісно, мені хотілося забронювати час прийому в Марганці, але випадково мене підвела комп'ютерна мишка - і я натиснула на відділення ДМСУ Магдалинівського району. Поки я повернулася на попередню сторінку, де можна обрати потрібне відділення (враховуючи, що система перевантажена і зробити це забирає немало часу), в Марганці на день прийому, що відкрився, вже не було вільного часу. 

Тоді я згадала, що громадянин України може отримати біометричний закордонний паспорт в будь-якому відділенні державної міграційної служби в Україні. Найближче до Марганця знаходяться місто Нікополь і смт. Томаківка. В Нікополі також було вже все зайнято (хоча на годиннику було лише 12:05 ночі), то я вирішила спробувати щастя в Томаківському відділенні.

Я обрала час, потім треба було ввести 4 останні цифри українського паспорту. Після чого на телефон надійшло смс з кодом підтвердження реєстрації в електронній черзі. Ввівши цей код, в наступному смс мені було повідомлено номер талону, дату і час, на який я зареєструвалася відвідати міграційну службу, а також код талону (дев'ять цифр).

Так, мені нарешті вдалося зареєструватися на 10 годину ранку через два тижні в електронну чергу в Томаківському районному секторі ДМСУ.
Перше завдання виконано!

Другий етап - підготовка документів

Тепер треба було зібрати документи. Уважно вивчивши всі поради на офіційному сайті ДМСУ, я робила ксерокопії усіх заповнених сторінок українського паспорту, ідентифікаційного коду, а також, зважаючи на те, що в мене вже був закордонний паспорт, то й ксерокопію його першої сторінки. А ще треба було сплатити суму вартості адміністративної послуги за отримання паспорту і вже з квитанцією з банку з'явитися на призначений час в ДМСУ. Порадитись мені не було з ким, тому я скористалася електронним сервісом "Платіжні реквізити" на тому ж офіційному сайті ДМСУ. 

Заповнила всі необхідні дані:
- вид послуги: оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон,
- термін: 20 робочих днів (є ще варіанти 7 і 3 робочі дні),
- область, в якій знаходиться відділення ДМСУ: Дніпропетровська
- територіальний підрозділ ДМСУ: Томаківський районний сектор (смт. Томаківка, вул. Казкова, 3)
- ваше прізвище, ім'я, по батькові,
- додаткові відомості: для фізичної особи, якій відповідно до законодавства присвоєно РНОКПП (реєстраційний номер облікової картки платника податків) - це про те, що ви маєте ідентифікаційний код,
- і, власне, 10 цифр вашого ідентифікаційного коду.

Після заповнення усіх полів, натискаєте "Розрахувати" і отримуєте ось таку сторінку "Розрахунок платежів та реквізити для оплати". Раджу її роздрукуватися і з нею звернутися в банк, щоб уникнути помилок. Бо якщо буде помилка, то цю квитанцію не приймуть у вас в міграційній службі. 


За цими даними суму адмінпослуги (в мене вийшло 557 грн 32 коп. + комісія Ощадбанку за квитанцію з мокрою печаткою) я сплатила в Ощадбанку. Цю квитанцію я подавала разом з усіма ксерокопіями у відділення ДМСУ. Більше я не платила ні копійки.

Наступний етап - перше відвідування ДМСУ в Томаківці

В Томаківку мені треба було з'явитися на 10 годину ранку. Але зважаючи на те, що я в цьому селищі я зовсім не орієнтуюся, то приїхала раніше. Скориставшись GPS-навігатором на смартфоні, я  почала шукала Томаківський районний сектор ДМСУ. Трохи поблукала, але люди підказали, і я на місці. Виявилося, що міграційне відділені знаходиться в одному приміщенні з Пенсійним фондом.



Вже о 9-ій ранку я була біля дверей кабінету головного спеціалісту сектору Ляшенко Олени Валентинівни. 

Звідти вийшов начальник, запитав, на яку годину. А почувши, що мені на 10-ту, то сказав: "Ось і чекайте 10-ої". Годину я чекала в коридорі. За цей час головний спеціаліст приймала людей, які зовсім приходили без реєстрації в електронній черзі, а я чекала 10-ої години. Потім вона зовсім зачинила кабінет і пішла. До однієї співробітниці я звернулася близько 10-ої, коли повернеться спеціаліст сектору ДМСУ. Вона чомусь незадоволено закричала, що вона у відпустці і взагалі нічого не знає. Це все зрозуміло, але навіщо було кричати?! І ніби-то і рухаємося в напрямку європейських цінностей, але оце хамовите в нашому менталітеті ще важко побороти. Часто чую, що нам далеко до Європи, бо в нас то дороги погані, то зарплатня мала, то ремонтів не роблять і таке подібне. Але чи винні дороги і зарплати, що ми не можемо поважливо ставитися один до одного?!
Чекаючи, я розглядала стенди. На них було багато інформації. Зокрема, реквізити для сплати адмінпослуги виготовлення закордонного біометричного паспорту, а також перелік необхідних документів.
  

Переживши годину очікування, налаштовуючись на гарне фото, о 10-ій (хвилина в хвилину) мене прийняли. Спеціаліст сектору, Олена Валентинівна, спокійно прийняла всі документи, допомогла оформити заяву, щоб залишити старий закордонний паспорт. Взяла відбитки пальців і зразок мого підпису. Потім зробила фото для першої сторінки паспорту, на моє прохання переробила, бо перша спроба була невдалою. Тож можемо бути людьми… Сказала, що біометричний закордонний паспорт буде готовий за календарний місяць. Пояснила, як перевірити готовність. На останок дала папірець, що отримати готовий паспорт можна буде у вівторок, четвер, п'ятницю з 15-00 до 17-00

Все це зайняло 10-15 хвилин. За цілу годину у спеціаліста Томаківського сектору ДМСУ не знайшлося можливості виділити мені до 15 хвилин, хоча людей без реєстрації в електронній черзі вона приймала. Тут згадуються рядочки з Конституції України про те, що найвищою соціальною цінністю в Україні визнається людина (розділ 1, ст.3 Конституції України). Хто ж ця людина?

Отже, документи подані, залишається лише чекати та перевіряти готовність біометричного закордонного паспорту на офіційному сайті ДМСУ. 

Через тиждень почала спостерігати. Приємно була вражена, коли вже через три тижні побачили, що мій паспорт готовий і доставлений до відділення ДМСУ. Не очікувала, що він так швидко буде готовий, хоча я сплачувала за виготовлення паспорту в звичайному режимі (якщо паспорт потрібний терміново, можна замовити виготовлення за тиждень, але це коштує дорожче). Але пам’ятаючи ставлення до мене в Томаківському відділенні ДМСУ, я вирішили їхати через місяць, як мені і сказали.

Заповітний день отримання закордонного біометричного паспорта, 
або друге відвідування ДМСУ в Томаківці

Приїхала я в Томаківську ДМСУ у вівторок о 16-30. Черги не було, і головний спеціаліст Ляшенко Олена Валентинівна прийняла мене відразу. Швидко знайшла мій новенький закордонний паспорт, дала папірець на підпис про отримання документу та перевірила відбиток вказівного пальцю. Вже покидаючи кабінет, я запитала, як скористатися туалетом. На що мені ввічливо пояснили, де він знаходиться. В цей раз до мене спеціаліст ДМСУ в Томаківці поставилася дуже шанобливо.
Гадаю, що оперативність виготовлення паспорту в певній мірі є заслугою головного спеціалісту сектору ДМСУ в Томаківці О.В.Ляшенко. Тому я подякувала їй і пішла. 

Другий мій прийом зайняв ще менше часу – максимум 5 хвилин. Тому виходила я в гарному настрої і радіючи, що отримала заповітний біометричний закордонний паспорт.

Ось і все. Біометричний закордонний паспорт готовий! Європа відкриває свої двері.


Нагадую, що вже більше року (з 11 червня 2017) українці мають можливість без віз відвідувати європейські країни. Для цього важлива головна умова - наявність закордонного БІОМЕТРИЧНОГО паспорту.
  
З початком запровадження безвізу почалися ажіотажі при отриманні біометричного закордонного паспорту. Але зараз все впорядкувалося, це я відчула на собі. Лише за 2 рази відвідання відділення міграційної служби можна отримати біометричний закордонний паспорт.

Якщо у вас виникають питання чи труднощі при виготовленні закордонного біометричного паспорту, звертайтеся до Пункту європейської інформації «Все про Європу» в Марганецькій бібліотеці ім. М. Островського. Я буду рада вам допомогти!


Ольга Забенько,
координатор ПЄІ "Все про Європу"

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...